22 100 60 66 bok@uti.pl Panel klienta
Czat z konsultantem

Nasi konsultanci czekają na pytania od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

Infolinia
22 100 60 66

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

Opłata wg stawek operatora jak za telefon stacjonarny.

Kontakt mailowy
bok@uti.pl

Całodobowa obsługa klienta 7 dni w tygodniu poprzez kontakt mailowy.

ANTYSPAM - USTAWIENIA W PANELU KLIENTA


ANTYSPAM

1. Logujemy się do panelu klienta używając loginu i hasła.


2. Przechodzimy do zakładki Poczta.


3. Klikamy na wyświetlaną nazwę aby przejść do ustawień skrzynki pocztowej.


4. Przechodzimy do zakłądki Zabezpieczenie przed spamem.


5. Ochrona przed spamem jest wyłączona.
6. Klikamy odblokuj, aby włączyć ochronę antyspamową.


Przyciskiem OK potwierdzamy chęć włączenia ochrony antyspamowej dla naszej poczty.

 

7. Ochrona antyspamowa została włączona.
8. Trwa aktualizowanie ustawień ochrony antyspamowej dla naszego konta pocztowego.
9. Wyświetlony opis ustawień naszej ochrony antyspamowej.
10. Klikamy Edytuj, aby przejść do ustawień ochrony antyspamowej.
11. Klikając Zablokuj możemy WYŁĄCZYĆ ochronę antyspamową.


12. Wybieramy tryb filtrowania spamu czyli, możemy spam wyłączyć, możemy użyć ustawień osobistych patrz pkt 13 lub użyć zarówno ustawień osobistych jak i ustawień globalnych list białych i czarnych patrz pkt 16.
13. Zmieniamy ustawienia osobiste takie jak trafność znajdowania spamu, akcje związane ze znalezieniem spamu oraz nazwę tematu wiadomości, która zostanie uznana za spam.

Poziom ochrony antyspamowej tzw. trafienia domyślnie ustawiony jest na 7.0, jest to standardowy średni poziom. Zakres ochrony możliwej do ustawienia zawarty jest pomiędzy wartościami 1.0 do 10.0, przy czym 10.0 to najsłabszy poziom ochrony (filtr przepuszcza niemal wszystkie wiadomości), a poziom 1.0 jest najbardziej restrykcyjny, blokuje niemal wszystkie wiadomości. Zalecamy pozostawienie poziomu 7.0 lub zwiększanie/zmniejszanie go o niewielkie wartości (6.9, 6.8, 6.7 lub 7.1, 7.2 ...) w celu 24-godzinnego testu poprawności filtrowania, nie zaleca się stosowania filtrów poniżej poziomu 5.
Należy ustawić jaką akcję ma wykonać serwer po odnalezieniu wiadomości ze spamem, oznaczyć jako SPAM w temacie, czy odrazu usunąć. Zalecamy konfigurację jak poniżej.


14. Klikając Wyślij zapisujemy zmiany.

15. Klikając Anuluj, rezygnujemy ze zmiany ustawień.
16. Przechodzimy do zakładki Biała lista lub Czarna lista, są to ustawienia opcjonalne i będą działać tylko wówczas, gdy wybierzemy tryb filtrowania ustawień osobistych i list globalnych.


17. Znajdujemy się w zakładce Biała lista. Biała lista są to zaufane adresy e-mail, które nie będą traktowane jako spam. Mogą to być np. adresy e-mail naszej rodziny lub przyjaciół.
18. Aby dodać adresy e-mail do białej listy klikamy Dodaj…


19. Wpisujemy adres, który zostanie dodany jako zaufany do białej listy.
20. Klikamy Wyślij, aby zapisać zmiany.


21. Nasz adres został dodany do białej listy.
22. Dodany adres widnieje na białej liście.


23. Znajdujemy się w zakładce Czarna lista. Czarna lista są to NIEzaufane adresy e-mail, które zawsze będą traktowane jako spam. Mogą to być np. adresy e-mail, z których dostajemy dużo reklam. Można też dodać zbiorczy wpis dla wszystkich adresów z danej domeny.
24. Aby dodać adresy e-mail do czarnej listy klikamy Dodaj…


25. Wpisujemy adres, który zostanie dodany jako zaufany do czarnej listy.
26. Klikamy Wyślij, aby zapisać zmiany.


27. Nasz adres został dodany do czarnej listy.
28. Dodany adres widnieje na czarnej liście.



29. Dodatkowo można ustawić filtry antyspamowe na lokalnych klientach poczty (Outlook, Thunderbird, RedBat, itd.), każdy z tych programów dysponuje szerokim zasobem konfiguracji antyspamowej, poniżej przykład z programu Mozilla Thunderbird.