22 100 60 66 bok@uti.pl Panel klienta
Czat z konsultantem

Nasi konsultanci czekają na pytania od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

Infolinia
22 100 60 66

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-16:00.

Opłata wg stawek operatora jak za telefon stacjonarny.

Kontakt mailowy
bok@uti.pl

Całodobowa obsługa klienta 7 dni w tygodniu poprzez kontakt mailowy.

Przekroczenie zasobów traffic/diskspace


Zasób to ilość miejsca na Państwa serwerze, które mogą Państwo spożytkować (umieścić) na pliki strony internetowej i pocztę elektroniczną oraz tzw. Traffic (transfer) czyli ilość danych przesłanych w obie strony powiększony o liczbę odsłon (kliknięć) strony internetowej. W wykupionym przez Państwa pakiecie hostingowym mają Państwo do dyspozycji ograniczoną ilość miejsca z tytułu zasobu Diskspace oraz Traffic.

Co może być powodem administracyjnego zablokowania zasobu:
- przekroczenie dostępnego w ramach usługi maksymalnego przydzielonego miejsca na dysku (aktualizacja strony, zbyt duża ilość starych e-maili z załącznikami na poczcie, backup, wgranie dużych plików na www np. filmów)
- przekroczenie dostępnego w ramach usługi maksymalnego przydzielonego zasobu transferu (plików wysyłanych, odbieranych, kliknięć odwiedzin strony www)
- zawirusowanie strony www (klient zobowiązany jest do samodzielnego zabezpieczenia wgrywanych plików strony www oraz wybranych aplikacji cms np. wtyczką WordFence), zaatakowana strona www musi zostać usunięta i zastąpiona danymi z backupu, który również klient powinien wykonywać; można też zlecić Uti.pl analizę zainfekowania strony i ewentualną jej naprawę, usługa taka jest odpłatna

Jakie kroki może podjąć użytkownik w przypadku administracyjnego zablokowania zasobu:
- przejść na wyższy pakiet hostingu (np. z Pike_5 na Pike_10) co znacząco zwielokrotni przepustowość i ilość miejsca na dysku, można to wykonać samodzielnie z poziomu panelu klienta (Subskrypcje->nazwa_subskrypcji->Zmiana_planu) i opłacić szybką płatnością DotPay, wówczas usługa jest powiększana automatycznie, można też zlecić wykonanie zmiany planu przesyłając na BOK zlecenie zmiany wysłane z adresu e-mail przypisanego do konta, procedura jednak zajmie wówczas więcej czasu z uwagi na oczekiwanie na potwierdzenie płatności; przejście na wyższy pakiet jest korzystne cenowo, gdyż sąsiadujące pakiety mają zwykle niewielką różnicę w cenie w skali roku
- dokupić jednorazowo pakiet pojemności dysku lub pakiet dodatkowego Traffic (transferu) 10GB dla kolejnych 30 dni (Subskrypcje->nazwa_subskrypcji->Zasoby), rozwiązanie jest tymczasowe i w kolejnych miesiącach trzeba będzie powtarzać operację, jest też niekorzystne cenowo
- usunąć z przestrzeni dyskowej niepotrzebne i stare pliki, zbyt duże grafiki i filmy (przekierować je na zewnętrzne serwisy np. youtube.com), usunąć zalegające wiadomości e-mail z dużymi załącznikami
- zlecenie analizy zawirusowania serwisu www - powtarzające się przekroczenia zasobów bez logicznego uzasadnienia mogą być spowodowane zawirusowaniem strony www, potrzebna jest wówczas analiza strony, wykonujemy ją samodzielnie lub zlecamy wykonanie analizy do UTI.PL, po otrzymaniu wyników analizy możemy zdecydować o usunięciu plików lub zlecić ich naprawę do UTI.PL, zarówno analiza jak i naprawa są usługami płatnymi